Zaterdag 5 november

8 november 2016 - Taupo, Nieuw-Zeeland

REDWOODS FOREST, WAI-O-TAPU THERMAL WONDERLAND, HUKA FALLS, TAUPO

Vanuit Tikitere reden we vanochtend eerst naar de Redwoods. Deze bossen staan bekend om hun hoge bomen, die al oud zijn. We deden de Treewalk, waarop we 6-12 meter boven de grond wandelden van boom naar boom, over een soort van wiebelige loopbruggetjes. Ook deden we de Memorial walk, een korte wandeling door het bos.

Na een kop koffie reden we door naar het Wai-o-Tapu Thermal Wonderland. Hier zijn door de geothermische activiteit van de aarde onder andere geisers, borrelde modderpoelen en smeulende vijvers te zien. En vooral te ruiken!! De geur van onder andere zwavel in de aarde maakt het regelmatig erg onplezierig om adem te halen. Een wandeling van bijna 1,5 uur laat ons veel verschillende landschappen en kleuren zien.

We rijden door naar de Huka Falls, waar het water onder de brug doorraast waar we op staan. Wat een natuurgeweld, al dat water en met zo'n snelheid en kracht!

Vlak na Huka Falls ligt het 'resort' waar we vannacht verblijven: hier hebben we een studio gehuurd. Na het installeren rijden we door naar Taupo, dat vlakbij ligt. Morgen zullen we hier nog meer van zien: we boekten alvast een zeiltrip op Lake Taupo. Vanavond hebben we verder wat rondgelopen door het stadje, een boodschapje gedaan en gingen op zoek naar een eettentje.

Dit vonden we uiteindelijk: The Lake House zat eerst vol, maar na een tweede poging bleek er toch een plekje voor ons te zijn. Kort na ons kwam er een ander stel binnen, die geen tafel hadden. Echter, we zaten met z'n tweetjes aan een zespersoons tafel, dus 'sharing' vond we niet erg. Waar we in NL onze tafelgenoten zouden groeten en misschien kort wat zouden kletsen, was dit alsof we met kennissen aan tafel zaten. Tafelgenoot (naam vergeten, stom!) en dochter Mia stelden zich netjes aan ons voor. Ze waren voor het weekend in Taupo vanwege familiegelegenheden en wonen zelf in Auckland. Volgens hen moesten we voor de steengrill gaan. Dit is anders dan wij het kennen: we kregen onze steak/zalmfilet moot op een plaatje dat was opgewarmd tot 500 graden (zo werd ons verteld) en dit konden we zelf in kleine stukjes bakken. Nog nooit zulke lekkere zalmfilet op! Mia (10 jaar oud) moest netjes al haar groenten opeten, anders kreeg ze geen toetje: blijkbaar zijn sommige aspecten van opvoeding toch universeel :) we lieten ons wat interessante dingen over de omgeving vertellen: onder andere over Roturoa, dat de bijnaam 'Rottingroa' blijkt te hebben (ons verhaal over de stank in gedachten houdend, haha!).

We liepen nog een stukje langs Lake Taupo, terug richting parkeerplaats en keken een stukje film voor het slapen. Weer lekker moe van alle indrukken!