Zondag 20 november

20 november 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

ARISE CHURCH, STRAND, ZWEMBAD

Gisteren hadden we al wat gezocht naar een kerkdienst voor deze ochtend. Na vorige week een kleinschalige Anglicaanse kerkdienst te hebben bijgewoond, leek het ons leuk om nu eens zo'n giga kerkdienst mee te maken. Deze vonden we bij Arise: een jonge organisatie met inmiddels 6 grote kerken verspreid over Nieuw-Zeeland. De locatie in Christchurch: een zaal in het Air Force Museum. Na langs een paar straaljagers te wandelen, komen we in de zaal. Al snel begint de dienst met een Hillsong achtige vibe en de pastor die roept 'So great to be in church this Sunday morning!!' Hij heeft het nog even over de winst van de All Blacks en we vinden dit maar een bijzonder begin :) Verder is de boodschap van de preek (live gestreamd vanuit hoofdlocatie Wellington) helder: meer bidden en vasten, om dichterbij Hem te komen en wat verder van onze materiële zorgen etc. Na de dienst hebben we nog een gesprek met gemeentelid Aron, die oa vertelt over de gigantische groei van de kerk, het enthousiasme van de jonge mensen, etc. Totaal ander verhaal dus dan vorige week!

Na de kerkdienst maken we (lekkere tegenstelling...) onze modderige auto schoon. Dit was behoorlijk nodig na al die weken, over onverharde wegen en met natte schoenen. We hoeven de auto niet brandschoon in te leveren, maar hij mag in ieder geval niet 'filthy' zijn. Gelukt. We gaan even langs 'ons' huis en lunchen buiten in het zonnetje. Hier besluiten we een ritje naar het strand te maken, want het is heerlijk weer vandaag. We rijden naar Banks Peninsula en al snel komen we Cass Bay tegen, waar we ons een paar uurtjes vermaken. Harm durft een duik wel aan, maar al snel daarna wordt het winderig en wat fris. De navigatie brengt ons vervolgens bij een zwembad in de buurt, of eigenlijk een 'leisure centre': je kunt hier niet alleen zwemmen, maar ook sporten, naar de sauna, etc. We trekken wat baantjes, vermaken ons in het andere bad en zitten een tijdje in de stoomruimte.

Terug bij ons verblijf vragen we eigenaresse Lizi om tips voor het avondeten. Dit hebben we geweten ^^ we kregen een uiteenzetting van alle restaurants in Christchurch. We besluiten de eerste tip op te volgen en gaan naar Mexicanos. Hier delen we wat overheerlijke taco's (pulled pork, beef, chicken en mushrooms), afgesloten met een heerlijke cocktail (vanille rum, passievrucht, citroen). En een spelletje (Harm wint).

Dan wordt het tijd om onze koffers eens kritisch door te spitten. Een aantal dingen laten we achter of gooien we weg. Morgen vliegen we alweer naar Auckland!