Dinsdag 22 november

22 november 2016 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

WAIHEKE ISLAND, KAJAKKEN, STRAND

Na gisteren een drukke dag te hebben gehad, waarvan het grootste deel in de drukke stad Auckland, hadden we voor vandaag een relaxdagje bedacht. Gisteren waren we al even langs de haven gelopen voor wat informatie over de dagtripjes naar verschillende eilanden voor de kust van Auckland. Op Waiheke Island zijn prachtige baaien en wijngaarden te vinden en we besloten hierheen te varen. De ferry bracht ons in 35 minuten naar het eiland. Hier aangekomen zagen we aan de baai al wat kajaks liggen. Dit was nog iets wat we graag zouden willen doen: kajakken! Dus gelijk wat informatie gevraagd en terwijl we overlegden met de eigenaar, kwamen we bekenden van 2 weken geleden tegen! De Italiaanse Valentina en van oorsprong Nieuw-Zeelandse Cane hadden we in de Waitomo grotten al gesproken. Grappig hoe je mensen op reis blijft tegenkomen. Met z'n vieren (2 kajakken met 2 personen) hebben we een stuk van de baai verkend. Supermooi!!! Het blauwe heldere water, in combinatie met de rotswanden waar we heel dichtbij konden komen en het zonnetje dat heerlijk scheen. Wel opgepast voor de ferries en grote hoeveelheden kwallen!

Na het kajakken liepen we richting Oneroa, een van de dorpjes op het eiland. Hier lunchten we met Fish and Chips (volgens een recensent van de Lonely Planet de allerbeste!) voordat we neerstreken op het strand. Ook hier was het goed vertoeven! Na een paar uurtjes vonden we dat we een ijsje mochten en dat smaakte goed. We pakten tegen etenstijd de ferry terug richting Auckland, waar we opnieuw richting het Vlaamse biercafe gingen voor het avondeten. Opnieuw goed gesmaakt! Weliswaar met een beetje weemoed, want dit was onze laatste volle dag in Nieuw-Zeeland :(

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade