Zaterdag 12 november

12 november 2016 - Golden Bay, Nieuw-Zeeland

REGEN, TAKAKA, GOLDEN BAY

Onze dag begon met een vers aan de deur gebracht ontbijtje. De yurt heeft een apart toilet en douche+sauna gebouw, maar (nog) geen keukentje. Dus hebben de eigenaars besloten een gratis ontbijtje aan te leveren. Heel lief! We genieten van warme croissants en koffie op bed en kijken nog eens goed naar al het handgeschilderde hout van de yurt. Prachtig! De regen van gisteren heeft aangehouden en we besluiten hiervan gebruik te maken door o.a. onze ansichtkaarten te schrijven.

Tegen het middaguur klaart de lucht op en rijden we naar Takaka voor lunch en WiFi. Lisette wilde graag een keer de pancakes proberen die hier populair zijn als brunch. Zooooo zoet!! Ze waren letterlijk ondergedompeld in Maple syrup, net als de banaan en rode bessen en aardbeien die ze vergezelden. Na bijna 2 stuks maar gestopt, beter voor het gebit :) Harm had een wat veiligere keuze met zijn omeletten :)

's Middags wilden we graag de Golden Bay, het gebied waar we nu zitten, verder verkennen. We kregen de tip om naar de Farewell Spit te rijden en vooral ook richting Wharariki Beach te gaan, een van de mooiste stranden hier. Een wandeling door het duingebied (heel groen) leidt naar dit lang gestrekte strand. De regen maakt de tocht (20 minuutjes) niet minder indrukwekkend. Voor de kust liggen een paar gigantische rotsformaties en het water stuift omhoog. In een inham van een van de rotsen zien we van dichtbij drie zeehonden, geweldig!

Op de terugweg naar Pohara komen we langs de Mussel Inn, dat de Lonely Planet aanprijst als een 'must-visit'. We besluiten hier maar gelijk te gaan eten en dat blijkt een goede keuze. We zitten gezellig bij de open haard en hebben wat aanspraak van een paar Duitse toeristen en een stel locals, die zich maar lijken te blijven verontschuldigen voor het slechte weer. Harm een baconburger en Lisette quiche met salade. Inclusief bier en fris €25,-, geen verkeerde prijs.

In de yurt hangen we onze natte kleren te drogen en warmen wat verder op mbv. het kacheltje. En we kijken weer gezellig een film :)