Vrijdag 18 november

18 november 2016 - Twizel, Nieuw-Zeeland

LAKE WANAKA, HOOKER VALLEY TRACK, MOUNT COOK, TWIZEL

Vanochtend niesend wakker geworden. Hond Daisy maakt toch wat allergieën los ^^ Er stond echter wel een heerlijk ontbijtje voor ons klaar, met onder andere scones en jam. Verder had Emma een lief briefje achtergelaten. Dat maakt AirBnB vaak heel persoonlijk. Leuk!

We reden eerst langs het meer in Wanaka, waarna we vertrokken richting Pukaki en Mount Cook. Onderweg hadden we weer (hoe kan het ook anders) de prachtigste uitzichten op bergketens. We reden langs Twizel, waar we vannacht zouden verblijven. Langzaamaan kwamen we zo in de buurt van de besneeuwde bergtoppen die we  vandaag van dichterbij zouden gaan zien.

Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland, lag er in het zonnetje (heel helder en mooi weer vandaag!) prachtig bij. Bij het informatiecentrum vroegen we nog wat details over de Hooker Valley Track. We horen dat we inderdaad prachtig weer ervoor hebben. De wandeling door de vallei en over wat hangbruggen brengt ons met zo'n 1,5 uur bij het eindpunt (Hooker Glacier Lake). Prachtig zicht op Mount Cook! In het meer dobbert ijs dat is losgekomen. De gletsjers in dit gebied zijn de laatste paar eeuwen gigantisch geslonken. We komen even bij en startten de wandeling terug. We hebben geen haast, maar halen heel wat mensen in (22 in totaal, verder hebben we niet geteld ;P). Na zo'n 3 uur in totaal blijken we toch wat verkleurd te zijn, dat gaat ineens hard.

Na een ijsje en een Corona rijden we richting Twizel, waar we vannacht verblijven in de Red Tractor Shed. We zouden in een sleutelkastje (met code) onze kamersleutel moeten vinden, echter de code blijkt niet te werken. We bellen de eigenaresse, die binnen een paar minuten iemand naar ons stuurt. Hem lukt het ook niet ^^ ondertussen gaan wij maar even langs de supermarkt en een hapje eten. Dit laatste doen we door wat kleine barhapjes te delen (curly fries, salmon croquettes en chicken wings). Ondertussen zijn we gebeld dat onze kamer open is. Het sleutelkastje is nooit meer open gegaan, dus gesloopt door de beheerder ^^ de kamer verbouwen we nog even van twee aparte bedden naar een. En na een heerlijke douche en een filmpje is het fijn slapen!