Donderdag 17 november

17 november 2016 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

QUEENSTOWN, GLENORCHY, PARADISE, FISH AND CHIPS, PIE

Vanochtend besloten we Queenstown te verkennen. Deze stad staat bol van alle aanbieders van avontuurlijke activiteiten en toeristen. We komen hier ook wat mensen tegen die we onderweg eerder zijn tegengekomen (gisteren op de boot, maar ook 1,5 week geleden bij de geisers), grappig. We kijken wat rond in de winkelstraatjes, bij het meer en slagen heel leuk bij een Art Gallery. Verder hebben we niet de behoefte om voor heel veel geld te bungeejumpen of met een jetboot te varen.

We rijden verder naar Glenorchy, dat bekend staat om de prachtige omgeving, met onder andere Lake Wakatipu en de bergen. De Lonely Planet beschrijft het als 'achingly beautiful surroundings'. Dat klopt weer! We rijden verder door de valleien over wat onverharde weggetjes en komen aan in het mini plaatsje Paradise. In de bergen hieromheen is ook gefilmd voor The Lord of the Rings en we snappen waarom. In Paradise zelf staan welgeteld 2 boerderijen, ver van de bewoonde wereld vandaan. Je zal er maar wonen.

Terug richting Wanaka, weer door Glenorchy en Queenstown. In Glenorchy blijkt het tankstation gesloten te zijn en de auto vertelt ons nog 60 km te kunnen rijden ^^ gelukkig is Queenstown nog maar 35 km, dus dit moet lukken! Opgelucht en een volle tank rijker, strijken we in Queenstown neer in een cafeetje, waar we kiezen voor een stevige hap. We draaien de rollen om en Harm gaat voor de Fish and Chips en Lisette een Pie (gevuld met een soort ragout van groente, aardappelpuree en wild).

Door naar Wanaka, waar we vannacht weer zullen verblijven in een AirBnB. Emma heet ons - gehuld onder het meel, van haar haar tot op haar kleren - welkom in haar huis, waar zij samen met haar dochter woont. Na ons even geïnstalleerd te hebben, kletsen we onder genot van een kop thee met Emma die ondertussen hard werkt aan haar zelfgemaakte pasta. Ze geeft morgen een 'dinnerparty' en stresst een beetje om de pasta die niet zo soepel uit de machine rolt. Maar verder hebben we een gezellig gesprek over het land en reizen. Zelf is Emma twee keer in NL geweest en vindt het heel leuk verschillende mensen te ontmoeten, wat de reden is dat ze naast haar werk als manager een kamer verhuurt via AirBnB. We moeten even lachen als ze zegt dat Nieuw-Zeeland zo klein is: ze bedoelt hiermee dat er weinig mensen wonen en dat je niet makkelijk veel leert over andere nationaliteiten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Europa. Leuk om te horen!