Donderdag 3 november

3 november 2016 - Matamata, Nieuw-Zeeland

WHITIANGA, CATHEDRAL COVE, HOT WATER BEACH

Vanochtend werden we in onze BnB in Matarangi gewekt door het zonnetje dat flikkerde op het water voor het huis. Na een goed verzorgd ontbijt (waarbij de koffie in een theezakje zat en we al aardig gewend raken aan de toast), namen we eerst een kijkje op het strand. Hier was nog niemand te zien om 9u 's ochtends. Al prachtig zonnig en best warm!

Onderweg sloegen we af bij een bordje met 'handmade knives'. Hier hebben we een hele tijd gekletst met een meneer die al 30 jaar zakmessen maakt, met allerlei soorten hout (en bot). In het gesprek vertrouwde hij ons o.a. toe dat zijn grond een half miljoen NZD kost, hij denkt dat Trump president wordt en dat hij minstens 4-6 tramadol en wat diclofenac per dag slikt (veel!) vanwege pijn in zijn versleten schouder en hand. Het gesprek ging vervolgens over op het onderwerp obstipatie. In NZ hebben mensen blijkbaar net zo weinig schroom om over hun gezondheid te praten als in NL, wanneer ze weten dat je een 'nurse' bent. Overigens kochten we geen zakmes, want de prijs begon bij 750 NZD (ruim €500,-). Maar dat had de meneer gelijk al doorgehad, toch was hij niet te beroerd voor een gezellig gesprek.

Een half uur gewandeld naar Cathedral Cove, waar we de rotsen zagen zoals regelmatig afgebeeld in de reisgidsen. Prachtig om hier te zijn! Met ook nog eens lekker veel zon! Lekker een tijdje op het strand gelegen en genoten van de omgeving, om daarna de klim terug naar boven weer te beginnen. Bij de Hot Water Beach, een stukje verderop, was het erg druk. Veel toeristen op een klein stukje strand, waar volwassenen enthousiast met schepjes zitten te graven. Een grappig schouwspel! We hebben het hete water goed gevoeld. Voorzichtig geweest ook om onze voeten niet te verbranden.

De rit ging door naar Matamata, onze bestemming voor vandaag. Dit voerde ons over een stuk 'achtbaanweg', waarbij onze magen vrolijk op en neer gingen na iedere heuvel. Gelukkig moesten we nog eten. Dit deden we bij de Redoubt Bar&Eatery. Harm at aardig wat ribs  weg, gepaard met een kleine proeverij van 3 biertjes (de Chomp won het van de rest) en Lisette de seafood pizza ('Gollums choice': ja, alles in dit café had iets met LOTR of the Hobbit te maken). Tijdens het wachten op het eten speelden we het spelletje 'Afzakker'. Ditmaal won Lisette ^^

Door naar de AirBnB, waar huiseigenaar Michelle ons verwelkomde. Erg aardig persoon. Verder moeten we ons best doen iets positiefs te verzinnen over de kamer. Van de indringende lucht van geurstokjes, tot een kakkerlak die Harm ving en een vieze badkamer. Gelukkig was het al vrij laat en waren we moe genoeg om snel in slaap te vallen.

1. Caroline:
    4 november 2016
    Haha, die kakkerlak had ik wel willen zien! Goed om te lezen dat jullie ook gewoon lekker luieren op een strandje, daar moet je echt de tijd voor nemen hoor. De foto's zijn prachtig, alsof we er zelf bij zijn. Ga maar lekker door met genieten, Willem en Maxima zijn ook aangekomen