Donderdag 10 november

10 november 2016 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

INTERISLANDER, BLENHEIM

Vanochtend was het vroeg dag! Om 7.45u stonden we in de rij voor de Ferry. Het was supermistig en regenachtig, dus veel konden we niet zien. Ook onderweg bleef het zicht slecht, dus we zaten de eerste paar uur van de 3,5 uur durende overtocht binnendeks. Hier werden we overspoeld door gesprekken over de Amerikaanse election. Een stel naast ons (begin 70) sprak continu over allerlei voorbeelden van 'scheve Amerikaanse politiek' en waarom dat nu precies de reden is dat de Amerikanen op Trump gestemd hebben: ze willen verandering zien. Na dit een tijdje aangehoord te hebben, gingen we maar verder met ons eigen ding. Lekker gelezen en een paar spelletjes gespeeld, waaronder Machiavelli. 'I simply love your game, it's amaaaaazing', was de reactie van onze buurvrouw. Enthousiaste mensen hier.

Harm liep nog even een rondje in de miezer op het dek en voor we het wisten waren we al gearriveerd in Picton. Hier kwamen we vrijwel direct een Nederlandse bakkerij tegen, die onder andere speculaas, boterkoek en Bossche bollen verkocht. Ghehe, grappige uitspraak van de verkoopsters. Een lunch was snel uitgezocht en we besloten verder te rijden naar Blenheim, een wat grotere stad waar we vanavond zullen verblijven. We hadden eigenlijk gepland eerst door de Marlborough sounds te rijden, maar het weer was erg slecht. Duimen maar dat dit niet de voorbode is van het weer hier op het Zuidereiland!

In Blenheim keken we uitgebreid rond en relaxten even op onze kamer in het Holidaypark. Veel (betaalbare) AirBnB's konden we in Blenheim niet vinden, dus doen we 't een nachtje zo. Voor toilet en douche moeten we de weg oversteken, dus lijkt net een beetje kamperen :) en dat kunnen we! We zochten alvast verblijf voor de komende 2 nachten in het Abel Tasman National Park: dit was beter te vinden! We zijn er erg benieuwd naar, want dit is weer een heel ander type accommodatie. Maar daar komen we later op terug :)

We eten vervolgens een bar-hap in de plaatselijke pub, gevuld met vleesetende en bierdrinkende mannen. En Lisette. Een potje Yathzee konden we niet eens afmaken, zo snel was ons eten al klaar. Harm: vooral veel vlees en 'hashbrowns', Lisette: fish and chips, lekker! Na het eten besloten we nog een rondje te gaan rijden: het weer was inmiddels opgeklaard. Dit zorgde voor veel mooie uitzichten en een roze/oranje gloed van de ondergaande zon! We reden onder andere door een uitgestorven dorpje, waar in de laatste twee huizen toch mensen blijken te wonen. De rest van de gebouwen zijn compleet vervallen, ze zouden er zo een western kunnen opnemen. Mooi fotomomentje wel :) als de zon helemaal onder is rijden we weer terug richting ons verblijf.