Dinsdag 8 november

8 november 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

RIT NAAR WELLINGTON, TE PAPA MUSEUM, CUBA STREET

Voor dag en dauw belden we vanochtend de organisatie waarmee we richting de Tongariro Alpine Crossing zouden gaan. Helaas... het weer blijkt vandaag toch echt te slecht om de hike van 19,4 km te gaan lopen. Daar balen we van, want het leek ons geweldig om te doen. Maar zo blijkt: we hebben geen invloed op het weer. We draaien ons vervolgens nog maar even om in ons warme bed ^^

Een paar uur later vertrokken we richting Wellington: dat stond al vast en daar hebben we ook erg veel zin in! De 4 uur durende rit voerde ons onder andere over de de Desert Road, waarbij we door droog en ruig gebied reden. Het leger heeft hier hun trainingsgebied en we zien veel trucks rijden. Het weer slaat snel om en dat bewijst wel dat het maar goed is dat we de Crossing vandaag niet hebben gelopen. Binnen enkele minuten gaan we van bewolkt naar dikke mist en regen.

Eenmaal in Wellington rijden we naar het Te Papa museum: het nationaal museum dat veel schatten uit de Nieuw-Zeelandse geschiedenis herbergt. Het museum is gratis en gigantisch, met ontzettend veel informatie over de migratie van verschillende volken naar Nieuw-Zeeland, of verhalen van individuen. Super interessant!

We lopen vanuit het museum door naar Cuba Street, een 'artsy' wijkje in Wellington met veel creatieve winkeltjes en internationale restaurantjes. We zoeken het cafe 'Fidel's' op, dat Cubaans eten serveert met een Nieuw-Zeelandse twist. Aangeraden door de Lonely Planet, anders waren we er op het oog niet meteen gaan zitten. Maar we hebben er geen spijt van! We aten beiden 'The Cubano' sandwich met onder andere (free range) pulled pork. Voor Harm een Tuatara biertje en Lisette vermaakte zich met (ongeveer) een halve emmer vanille milkshake. Dit was iets minder de bedoeling, dus er bleef wat achter ^^ we maakten alvast een reservering voor de Weta Caves morgen en na het eten liepen we terug langs de haven. Het avondzonnetje scheen nog fijn! Bizar dat het overdag zulk intens weer is geweest. Het weer slaat hier ontzettend makkelijk om en is heel plaats gebonden. Wellington heet ook wel de 'Windy city' maar daar hebben we vandaag nog niet zoveel van gemerkt :)

De AirBnB voor de komende twee nachten was een kleine tien minuutjes rijden. We werden enthousiast welkom geheten door Katherine (Amerikaans) en Fabio (Italiaans), beiden balletdansers bij het Royal New Zealand Ballet. Tof! Ze stelden bijna ieder hoekje van hun huis voor ons open, waaronder de wasmachine. Dat was best welkom na zo'n 1,5 week onderweg :)

1. Caroline:
    8 november 2016
    wat een heerlijke verhalen weer, je hebt een gezellige manier van vertellen Lisette! Jullie zien toch wel heel veel moois daar down under, je komt bijna ogen te kort. Maar ook goed dat jullie lekker ontspannen (zwemmen) en gezellig de tijd nemen om te kletsen.
    Veel plezier in Wellington, probeer W+M te spotten!